Overwatch – Halloween Terror ist zurück und neuer Patch live

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Seit gestern Abend ist das Halloween Terror Event in Overwatch wieder live. Und mit dem Event gibt es auch einen neuen Patch.

Overwatch – Ultimates sofort nach Benutzung verbraucht

Der Patch ist bereits auf allen Plattformen verfügbar. Das Highlight des Events ist natürlich der wiederkehrende Junkenstein’s Revenge Brawl. Zudem gibt es einige legendäre Skins für ausgewählte Charaktere.

Doch die vielleicht wichtigste Änderung betrifft die Ultimates aller Charaktere. Bisher galt: Sobald ihr euer Ultimate benutzt, leerte sich die Leiste kontinuierlich auf Basis der Dauer. Blizzard wollte ursprünglich nicht, dass Spieler um ihr Ultimate betrogen werden, wenn sie es nutzen und sofort danach sterben. Deswegen behielt Genji beispielsweise seine komplette Ultimate Charge bis zu einem gewissen Punkt in seiner Ausführung – sofern er vor Ende dessen gestorben ist oder CC’d wurde. Auf der anderen Seite stellte sich das für Gegner als besonders ärgerlich heraus, wenn sie einen Feind erledigten, der just gerade sein Ultimate nutzt. Denn nach dem alten System behält er es trotzdem.

Und jetzt heißt es: Drückt ihr Q, gibt es keine Ausrede mehr. Eure Ultimate-Leiste ist sofort und ohne Wenn und Aber aufgebraucht. Nutzt eure Spezialfähigkeiten also weise.

Und hier sind die Patchnotes:

Hero updates

-General

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  • Ultimate charge is now immediately expended when a hero’s ultimate ability is activated, instead of depleting over a short period of time

-D.Va

  • An option to manually hold down D.Va’s boosters rather than toggling them has been added under Options > Controls > D.Va

-Genji

  • Dragonblade is no longer interrupted when Genji is stunned or hacked

-Orisa

  • Supercharger can now be interrupted when Orisa is stunned or hacked

-Sombra

  • Hack now interrupts the following ultimate abilities during their cast time: Ana’s Nano Boost, Orisa’s Supercharger, Mei’s Blizzard, Reinhardt’s Earthshatter, and D.Va’s Call Mech

UI updates

-Assault maps

  • When capturing an objective, the progress bar is now broken into three segments that will fill in with the team’s color that is capturing it (as each segment fills, it will trigger an animation and audio cue)
  • The number of defenders currently on the objective will now be displayed in addition to the number of attackers, just below the progress bar

Bug fixes

-General

  • Fixed a bug that allowed muted players to become unmuted after leaving and rejoining the same match

-AI

  • Fixed a bug that caused bots to get trapped in a movement loop after taking the tunnel under the capture point in the University section of Oasis

-Competitive Play

  • Fixed an issue that caused matches to end in a draw when both teams won their first attacking rounds in overtime on Hanamura, Horizon Lunar Colony, Temple of Anubis, and Volskaya Industries

-Custom games and game browser

  • Fixed a bug that prevented the Capture Speed Modifier setting from being applied in custom games
  • Fixed a bug that prevented D.Va’s Projectile Speed slider from appearing in Custom Game settings

-Heroes

  • Fixed a bug that prevented D.Va’s Micro Missles from producing rumble feedback when using a controller with vibration enabled
  • Fixed a bug that caused Lúcio’s soccer ball to fly off in the wrong direction when activating his Juggle emote at 30 FPS
  • Fixed a bug that caused Mercy to maintain forward momentum after canceling Guardian Angel mid-flight
  • Fixed a bug that could cause heroes to respawn as a different hero after being resurrected by Mercy
  • Fixed a bug that caused Roadhog’s chest to deflate when his Tuckered Out emote was activated while the Mako or Sharkbait skins were equipped
  • Fixed a bug that prevented the sound effects on Symmetra’s turrets from being heard by teammates
  • Fixed a bug that prevented Torbjörn’s weapon-draw animation from being played when turret placement was canceled

-Maps

  • Fixed a bug on Junkertown that allowed some heroes to get stuck behind a barrel near the final point
  • Fixed a bug on King’s Row that caused a dark box to appear if you stared into the robot city for too long
  • Fixed a bug that allowed Sombra to reach unintended locations on Volskaya Industries
  • Fixed a bug affecting Ilios, Lijang Tower, Nepal, and Oasis that prevented overtime progress from resetting when the point had been flipped after both teams’ progress bars reached 99%

-UI

  • Fixed a bug that could cause Widowmaker’s scoped overlay to appear while spectating her from third person view

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